preskoči na sadržaj
O projektu

 

Projekt "Vidim dobro, a ti?" prijavljen je na natječaj Ministarstva znanosti i obrazovanja objavljenog 19. srpnja 2021. za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola.

Voditeljice projekta su Antonia Tomić i Ana Grgurinović, a u projektu osim voditeljica sudjeluju Divna Jović i Jurica Palit.

Cilj projekta

Obzirom na sve veću upotrebu pametnih telefona, računala, tableta i sl. u svakodnevnim životima mladih ljudi, uzimajući u obzir novonastalu situaciju s bolesti COVID-19, ali i načinu života općenito primijetili smo kako veliki broj učenika ima problema s vidom. Problemi se manifestiraju u širokom rasponu, od najblažih kao što je peckanje i crvenilo u očima, pa do ozbiljnih poremećaja vida.

 

Provodeći ovaj projekt želimo osvijestiti učenike na važnost redovite kontrole vidne oštrine, te brige o očima općenito, educirajući ih o ispravnoj zaštiti očiju pravilnim odabirom naočalnih leća (filteri, zaštitni slojevi i boje leća), kao i važnosti nošenja sunčanih naočala.

 

Također bi prije i nakon edukacija proveli istraživanje o njihovim navikama (odlasci kod oftalmologa  optometrista i sl.), korištenju očnih pomagala, te bi dobivene rezultate objavili kao stručni članak.

Očekivani ishodi

Provedbom ovog projekta:

- naši učenici će unaprijediti znanje i vještine na području oftalmološke optike i izrade očnih pomagala,

- podignut će se razina svijesti o očuvanju brige za oči učenika koji su sudjelovali u edukacijama,

- poboljšat će se način rada u školi, učenje jedni od drugih (peer learning), razmjena dobrih praksi.

Način realizacije aktivnosti

Učenici tehničar za očnu optiku (od 2. do 4. razreda) odabiru naziv i izrađuju logo projekta. U slučaju više ponuđenih loga projekta, online odabirom učenici biraju najbolji.

Izrada vizualnih identiteta projekta (roll-up banner, tisak majica).

Učenici u suradnji s nastavnicima uključenim u projekt izrađuju materijale za edukaciju učenika, te upitnike koje će ispitivani učenici popunjavati.

Učenici se obučavaju za rad s aparatom za provjeravanje vidne oštrine.

Nakon izvršene obuke učenici pregledavaju vidnu oštrinu učenicima u svojom razredu.

Nakon izvršene obuke učenici pregledavaju vidnu oštrinu ostalim učenicima iz svoje škole.

Učenici pregledavaju vidnu oštrinu učenicima drugih škola, održavaju edukacije i radionice.

Učenici mjere dioptrijsku jakost na već postojeće naočale kod učenika koji nose dioptrijske naočale, te vode bazu podataka odnosno rade statistiku kojih pogrešaka oka ima najviše u određenoj životnoj dobi.

Učenici koriste probni set sa dioptrijama i probnim naočalama, da bi mogli izvršiti test dominantnog oka, test za binokularan vid, test za astigmatizam, test za raspoznavanje boja.

Učenici prikupljaju i analiziraju upitnike.

U suradnji s nastavnicima izrađuju stručni članak. Neki učenici završnih razreda mogu analizu podataka iskoristiti za izradu svog maturalnog rada.

Vremenik

Trajanje projekta: 6. rujna 2021. - 31. kolovoza 2022.

Hodogram:

rujan 2021. – odabir imena (odabran 6. rujna) i logo projekta

listopad 2021. – u atriju Škole učenici provjeravaju oštrinu vida u skladu s epidemiološkim preporukama, dan otvorenih vrata, predstavljanje projekta široj javnosti

studeni 2021. – travanj 2022. – edukacija učenika

svibanj 2022. – srpanj 2022. – obrada podataka dobivenih u anketama – izrada stručnog članka

kolovoz 2022. – izrada završnog izvješća projekta

Troškovnik aktivnosti

 

Ukupni troškovi 19.800,00 kn

Red. br.

Izdatak (npr. pribor, materijal, edukacija)

Cijena jedne stavke u kn

Broj stavki

Ukupna cijena u kn

1.

Izrada rool-up bannera

800,00

1

800,00

2.

Izrada majica

50,00

10,00

500,00

3.

Tiskanje materijala edukacije

500,00

1

 

500,00

4.

Probni set dioptrijskih leća

3.750,00

1

3.750,00

5.

Probni okvir za dioptrijske leće

1.750,00

1

1.750,00

6.

Digitalni dioptimetar

12.500,00

1

12.500,00

Vrednovanje i korištenje rezultata vrednovanja

Vrednovanje rezultata pratili bismo kroz dvije ankete. Prvu, odnosno uvodnu anketu, proveli bi s učenicima neposredno prije edukativnih radionica gdje bismo dobili uvid u njihove navike i korištenje očnih pomagala. Pomoću završne ankete, nakon edukacije i provjere vidne oštrine, osim uvida u promjenu stavova kod nekih postavljenih pitanja, vrednovali bismo i uspjeh edukacije/projekta.

 

Provođenje projekta imat će trajni učinak na pozitivnu promjenu svijesti o očuvanju i brige za zdravlje očiju mladih ljudi. Projekt i aktivnosti vezane uz projekt bit će objavljivane na službenim mrežnim stranicama Obrtničke škole, ali i na društvenim mrežama Škole (facebook, instagram) kako bi što više učenika i mladih ljudi upoznali s našim projektom.  Nastojat ćemo i u javnim medijima promovirati ovaj projekt, kako bi eventualno nastavili s ovim aktivnostima i provedbom projekta s nekim partnerom (osnovnom ili srednjom školom) ili nekom drugom organizacijom koja se bavi sličnom problematikom. Isto tako pružili bi podršku i drugim školama koje bi provodile slične projekte.

Vizualni identitet projekta

Učenici su s nastavnicama izradili prijedloge za vizualni identitet projekta (bookmark, roll-up banner, tisak majica). Glasovanjem su odabrali najbolje prijedloge.

Prikupljanje podataka

Učenici Obrtničke škole zanimanja tehničar za očnu optiku su (za vrijeme svog slobodnog vremena) provodili preglede oštrine vida učenicima u Turističkoj školi, 4. gimnaziji Marko Marulić, 5. gimnaziji Vladimir Nazor, 1. jezičnoj gimnaziji i Obrtničkoj školi.

Dobivene rezultate pregleda bilježili su zajedno s inicijalima i rednim brojem učenika. Naši učenici su također održali kratko predavanje o ispravdnom održavanju optičkih pomagala, kao i o dobrim navikama vezano za zdravlje očiju. Na kraju predavanja učenici navedenih škola su mogli sudjelovati u nagradnom kvizu u kojem su nagrade bile bookmark i sredstva za održavanje naočalnih leća. Svim ispitanicima je podijeljen i niže navedeni upitnik o njihovim navikama vezanim uz zdravlje očiju.

 

 Analiza dobivenih podataka iz upitnika se nalazi u nastavku.

 

 

Analiza rezultata istraživanja

Prvi upitnik je dan učenicima na samom početku projekta u veljači 2022. godine (prije predavanja i radionice). 

Pristupilo mu je ukupno 364 učenika iz 5 splitskih srednjih škola: Obrtnička škola, Turistička škola, 1. jezična gimnazija, 4. gimnazija Marko Marulić i 5. gimnazija Vladimir Nazor.

Drugi upitnik su učenici ispunjavali u svibnju nakon tri mjeseca od radionice i predavanja. Pristupilo mu je 119 učenika is 5 gore navedenih splitskih škola.

Prvi rezultati se odnose na prvu anketu (početku projekta), a drugi rezultati su od ankete nakon tri mjeseca od prve.

 

Evaluacija projekta

Iz medija o projektu
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Maturanti

Knjižnica Obrtničke škole

Sigurniji internet


Tražilica



 
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Oglasna ploča

EDIT - Code school


Centar izvrsnosti


Korisni linkovi
lektire

Dnevni tisak

Državna uprava
 • MZOŠ


Forum

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju